AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Selasa, 31 Ogos 2010

HAKIKAT KEMERDEKAAN



MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!
Merdekakah kita? Merdeka menurut pandangan Islam ialah kebebasan dari menurut jejak langkah jahiliah....menuju kebenaran.


Berpegang dengan ajaran al-Quran dan as-Sunnah,mengamalkan ajaran Islam dalam kehidupan. Islam agama yang "syumul" lengkap...tiada sebarang kekurangan dan kekhilafan...Islam datangnya dari ALLAH...agama yang suci ...datang dari Pencipta yang Maha Agong,Maha Berkuasa,Maha Bijaksana,Maha Adil,Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Merdekakanlah diri kita dari penjajahan "jahiliah"...yang pastinya akan membawa kehancuran dan kemusnahan..benteng utama "kemerdekaan" dan "kebebasan" seorang hamba Allah..ialah apabila dia mengambil ISLAM sebagai cara hidup...ISLAM "The Way of Life"

Hanya ISLAM...yang membawa kebebasan dan kemerdekaan dalam hidup umat manusia...manusia tidak akan terbelenggu dengan kebejatan dan kebobrokan nafsu manusia...manusia bebas bertindak,bersuara dan memerintah menurut landasan Allah SWT.

Tiada satu pun yang sempurna di dunia ini kecuali ALLAH SWT..manusia serba kekurangan. Bergantung dan berharaplah hanya kepada ALLAH SWT kerana hanya Dia yang maha mengetahui segala-galanya...waima dari sebesar-besar raksaksa hingga sekecil-kecil zarah ...tidak akan terlepas dari pandangan Allah SWT.

Kenapa mesti membebaskan diri dari pandangan ALLAH...kembalilah mengamalkan dan menghayati segala ajaran yang di bawa oleh Rasulullah SAW...sesungguhnya kita umat Islam telah lama MERDEKA....kerana kita telah membebaskan diri kita dari belenggu jajahan "JAHILIAH"...

Namun..jika kita belum berjaya membebaskan rantai "Jahiliah" ini...maka sesungguhnya kita belum "MERDEKA"...hati-hati kita masih dijajah ,peribadi dan akhlak kita juga turut dijajah dengan "JAHILIAH"...."JAHILIAH: bermaksud bodoh dari sudut agama"

Sekiranya kejahilan ini tidak dibuang jauh dari dalam diri kita...maka selama-lamanya kita masih belum "MERDEKA".

Tiada ulasan:

Catat Ulasan