AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Ahad, 19 September 2010

Syawal 1430 Hijrah



Masuk hari ke 10 Syawal...masa memang terlalu pantas meninggalkan kita..dan kira-kira tidak termampu kita hendak mengejarnya...

Esok..lusa...kembali ke sekolah setelah dua minggu bercuti...dan merehatkan minda dari kekalutan..Syawal kali ini terlalu banyak peristiwa suka dan duka..namun disebalik ujian yang diberi...Alhamdulillah...nikmatNya masih dapat kami nikmati.

Kembara ke "Cameron Highlands" bersama keluarga...berkumpul adik-beradik,ipar duai,anak-anak saudara...melalui perjalanan yang penuh liku...memulakan perjalanan dari Kluang seawal jam 8 pagi...dan tiba di Cameron Highlands hampir jam 5 petang.

Satu perjalanan yang amat mencabar minda dan fizikal...keindahan alam ciptaan Tuhan ...dapat dinikmati...ketinggian aras muka bumi..benar-benar mengujakan kami.

Keadaan "fizikal'rumah-rumah penduduk asal "kaum Asli"membuatkan "puteriku" teruja dan tertanya-tanya..betapa Allah menjadikan manusia memang "unik" dan "istimewa" dengan keindahan akal fikiran...meneroka alam ciptaanNya dan mensyukuri di atas segala nikmat kurniaanNya.


Betapa perjalanan yang penuh kesukaran ini dapat juga di tempuhi.Alhamdulillah.Rupa-rupanya disebalik kesukaran itu tersembunyi satu nikmat..suasana yang nyaman,keindahan flora dan fauna...begitulah juga dengan kehidupan kita...disebalik ujian dan dugaan yang Allah datangkan pada kita..pasti ada keindahan yang akan menanti...hanya orang yang sabar sahaja yang mampu mendepani segala ujian ini.


Mudah-mudahan kita tergolongan dalam golongan yang sabar. amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan