AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Ahad, 26 September 2010

Bangun...Bangkit....Jangan Tidur lagi...Jangan Berkhayal lagi...


Rasa-rasanya sudah hampir seminggu..tidak menuliskan sesuatu di dalam laman "blog"...nak "bilang" sibuk..tak juga..nak dikata "penat" mungkin ye...tapi hakikatnya ...memang agak penat dan "idea" untuk menukilkan sesuatu agak ter"bantut".

Sudah hampir 3 minggu rupa-rupanya Syawal..belum memulakan niat untuk "menggantikan" puasa waima untuk berniat "puasa sunat Syawal" juga belum terlaksana...betapa "lemahnya imanku"

Abang (suami) sudah dapat 2 hari puasa sunat Syawal..Alhamdulillah..berbaki 4 hari lagi..aku????

Mudah-mudahan diri ini diberikan kekuatan untuk berpuasa...

Masih belum menziarah rumah makcik-makcik dan pakcik..terasa kesuntukan masa yang teramat..memang benarlah "masa itu ibarat pedang"..jangan sampai kita terleka...maka kita akan terluka..

Masa terlalu pantas..seolah-olah lebih pantas daripada kelajuan cahaya..betapa tanda-tanda "akhir zaman"..Tanda kiamat..rebutlah 5 perkara sebelum datang 5 perkara..

sihat sebelum sakit
muda sebelum tua
lapang sebelum sibuk
kaya sebelum miskin
hidup sebelum mati...

Kadang-kadang dan mungkin selalunya kita akan disibukkan dengan urusan dunia hinggakan kadang-kadang dan kerap kali kita terlupa untuk memenuhi fitrah ukhrawi kita. Betapa kita kadang-kadang dan selalunya suka mendekati perkara "lagha" daripada menghayati dan menikmati alunan ayat-ayat cinta Allah (al-Quran),berselawat dan bertasbih.

Kadang-kadang dan selalunya kita lebih rela mengadap skrin "tv",monitor "komputer @ laptop" daripada mengalihkan pandangan kita ke mukjizat agung Nabi Muhammad SAW (al-Quran)

Hish..terkadang-kadang dan memang sentiasa dirinya akan memikirkan hal duniawi berbanding hal-hal ukhrawi...memang manusia bersifat "insn"...lupa dan mudah lupa dengan asal kejadian kita dan nikmat Allah kepada kita...

Buat diri ini..renung-renung dan fikir-fikirkanlah...bahawa bumi yang kita pijak dan langit yang kita junjung..dan berteduh dibawahnya...adalah milik "mutlak" Allah SWT.
Kita...apa sebenarnya yang kita miliki...tiada..hanya Iman,amal dan taqwa serta anak-anak yang soleh dan solehah yang akan menjadi teman setia kita.

Kebergantungan 100% kepada Allah SWT..pastinya akan menjanjikan 1001 keindahan dan kenikmatan...hanya Allah maha mengetahui setiap sesuatu ujian dan dugaan yang didatangkan kepada kita...pasti ada hikmahnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan