AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Isnin, 1 November 2010

Medan Juang Bujang Cilik


Hari ini se awal jam 5 pagi...aku dah terjaga....bersiap seadanya...jerang air..(buat sarapan...roti sapu mentega je)....gosok pakaian....mengejutkan suami untuk solat Subuh di masjid...bersiram...mengejutkan bujang cilikku untuk mandi...solat dan bersiap ke sekolah dan menduduki peperiksaan.

Rasa-rasanya hari ini...baru berjaya bangun seawal ini...dan terus meneruskan kerjaya sebagai surirumah hingga ke jam 6.50 pagi..moga-moga ia akan berterusan...Insya'Allah.

6.50 pagi berangkat ke sekolah dengan dihantar oleh suami....bujang cilikku...di kerusi belakang..seakan-akan sudah terlena..sebelum sampai ke sekolahnya..al-maklumlah sekolah bujang cilikku ...mengambil masa lebihkurang 30 minit untuk sampai...biarlah belajar susah...

Kalau dulu kita berjalan kaki ke sekolah...sekarang walaupun di hantar dan di ambil biarlah jauh sedikit jaraknya..bukan apa..kalau hendakkan yang terbaik buat anak-anak...biarkanlah masa,wang dan tenaga dikorbankan....bukan jauh pun sekadar 30 km..sahaja dari rumah kami di Taman Sri Lambak,Kluang untuk menuju ke Sekolah Rendah Agama Ghufran di Simpang Renggam.

Biarlah kita mengajar kesusahan,kepayahan di dalam menuntut ilmu...se awal usia kanak-kanak kena...tarbiah yang terbaik...agar kita tidak menangis di suatu hari nanti. Insya'Allah.

Hari ini...bujangku akan menduduki peperiksaan akhir tahunnya...moga dia diberikan kelapangan dan kemudahan untuk menjawab soalan-soalan peperiksaan yang diberikan.
Al-maklumlah bujang cilikku ini manja sifatnya...semua benda...nak dituntun..nak dibimbing...nak di ajar..nak di cakap....

Perlu diingat anak adalah harta dan amanah yang paling berharga....jagalah amanah ini sebaik-baiknya..kerana anak-anak adalah cermin keperibadian kita...Wallahu'alam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan