AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Rabu, 9 Februari 2011

Lantas aku berdiri...

Berdiri...di atas bumimu...
Di bawah naungan arasymu...
Ya!Allah,ada kalanya aku tidak berdaya
Untuk berdiri,berlari....


Mengapa...aku lalui semua ini?
Bayang-bayang apakah yang menutupi
Alam mayaku...

Aku..merasakan seolah-olah
Segalanya telah hilang...
Ya!Allah berilah aku kekuatan..


Semangatku serasakan hilang..
Berterbangan...
Bertaburan..

Entahlah...
Seketika ..aku menerima perkhabaran itu...
Hatiku menjadi tidak keruan...
Mana bisa ..anak-anak sekecil itu..
Dijerkah,digertak...dan di rotan
Atas kesalahan dan kesilapan
Yang terlalu kecil...


Betapa pun kita mahu mendidik
Tidak perlu kepada jerkahan..
Kerana sesungguhnya..
anak-anak bisa
mengerti..
andai kita....
berbicara lembut...


Jerkahan dan tengkingan
Bisa meragut kecerdasan mereka...

Wahai ibu,pendidik dan guru..
Jadilah pendidik dan guru..
Yang unggul
Dalam mentarbiah anak-anak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan