AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Selasa, 15 Jun 2010

Sepi Itu Indah??????



Kesepian kadang-kala melanda hati kita? Mengapa kesepian ini dibiarkan menjalar dihati dan sanubari? Sepi itu Indah?

Benarkah kesepian itu Indah? Indah dalam konteks apa ye?
Sepi jika kita muhasabah kekurangan diri...keinsafan akan menjelma...

Namun jika kesepian akan menjadikan hati dan naluri kita di amuk kesengsaraan dengan bisikan syaitan dan runtunan hawa nafsu jangan biarkan kesepian itu menghantui diri dan naluri kita...

Kesepian yang mencanak tanpa bimbingan rohani dan keimanan yang mantap dan utuh pastinya akan menjadikan kita insan yang tidak mempunyai haluan.

Haluan hidup yang ditentukan oleh Allah pasti akan dipandang sepi oleh kita yang bernama insan...jika kesepian itu tidak dikawal oleh emosi yang waras.

ISI JIWA DENGAN NUR DAN HIDAYAH ILLAHI

Mereka yang kesepian akan mencari jalan keluar....melalui jalan yang salah kerana mereka yang kesepian ini tidak memerlukan ihsan dan nasihat orang lain.

Jiwa mereka kosong sebenarnya..kosong kerana mereka tidak mencari nur dan hidayah Allah...kosong kerana tiada tazkirah,tiada bimbingan,tiada penyucian jiwa dan rohani,kosong kerana hati-hati ini tidak disirami dengan ayat-ayat al-Quran dan zikrullah.

Kekosongan dan kesepian hati yang mencanak ini hendaklah diisi dengan zikrullah,berselawat,membaca al-Quran dan mencari nur dan hidayah Allah SWT.

Persoalan sekarang manusia sering menyalahkan orang lain di atas apa yang menimpa diri mereka...namun sebenarnya kekhilafan dan kesilapan itu sebenarnya datang dan berpunca dari diri kita sendiri.

JANGAN BIARKAN HIDUP KITA TIDAK MEMPUNYAI HALUAN

Jangan biarkan hidup kita diselubungi kesepian kerana Islam mengajar kita membina ukhuwwah dan menjalin mahabah antara umat Islam...

Jangan biarkan saudara-saudara seIslam kita terus dihujani peluru dan bom,dibiar kelaparan,terdampar hina tanpa bantuan dan jangan jadikan diri kita sebagai penyumbang atau sebagai penyebab "kematian"saudara seIslam kita.

Setiap umat Islam di dunia ini adalah bersaudara...jangan sampai satu saat dan ketika kita akan menyesal kerana membiarkan nyawa-nyawa yang tidak berdosa dihenyak,dihancur dan disemadikan dengan sifat kezaliman manusia.

Sifat kezaliman manusia yang tidak mengenal erti keperitan dan penderitaan orang lain.

SETIAP UMAT ISLAM ITU BERSAUDARA

Nyawa saudara se Islam umpama...tiada harganya...namun "kesyahidan"mereka memperjuangkan kesucian Islam adalah tinggi darjatnya di sisi Allah SWT.

Betapa mereka mengimpikan "SYUHADA"...anak-anak di Bumi Palestine (GAZA),di bumi Afghanistan,di bumi Narathiwat,di bumi Pakistan...adalah lambang "Pejuang Mujahid"...yang berani...menegakkan kesucian Islam...rela SYAHID..kerana ganjaran yang amat besar di sisi Allah. Subhanallah.

Andai kita ditempat mereka...mampukah kita bersama mereka....????

Jiwa mereka tidak pernah sunyi dan kesepian kerana hidup dan mati mereka semata-mata kerana Allah SWT.Masha'allah.....

KITA??? Terlalu sukar rasanya untuk menjawab persoalan ini???

BERSAMA KITA MEMERANGI @ MEMBOIKOT BARANGAN ISRAEL

Namun...andai kita tidak mampu...marilah kita bersama-sama menghindarkan segala unsur ISRAEL (YAHUDI) yang menjadi kekuatan ekonomi dunia...

kita buang dan singkirkan terus dari diari hidup kita....KFC ada penggantinya RFC @ RCH...banyak lagi produk umat Islam yang sudah setanding dengan buatan Yahudi...

kenapa mesti katakan YA...mulai sekarang katakan "TIDAK" kepada buatan YAHUDI (ISRAEL)....ini...andai umat Islam berganding bahu...pasti...ekonomi mereka akan lenyap....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan