AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Rabu, 14 Julai 2010

Kekecewaan Itu Menghampiri Diri.....


Perlukah kita kecewa atas
jawapan yang tidak menyenangkan hati?
Perlukah kita kecewa dengan segala jawapan yang diberi?
Perlukah kita kecewa dengan segala kemungkinan yang akan berlaku?


Kecewakah aku dengan jawapan itu?
Kecewakah aku dengan kenyataan ini?

Perlukah aku kecewa?
Ya!Allah...pasti kekecewaan ini ada ubatnya.
Ya!Allah...pasti segala jawapan yang berbentuk kekecewaan ini
mampu aku hadapi..

Walaupun di saat dan di tika ini
Jawapan yang diterima benar-benar telah
Mengecewa dan mendukacitakan diriku

Namun...sesungguhnya aku pasti
Tuhanku...
Ya!Allah..pasti ada jawapan untuk
kekecewaan dan kedukacitaan yang aku alami


Pastinya ada keindahan di sebalik
Kekecewaan dan kedukaan ini...
Ya!Allah..jadikanlah aku (hambamu) yang yakin
Dengan ketentuan Qada' dan Qadarmu...

Berikanlah aku jalan yang terbaik...
dan memberikan yang terbaik...
dalam aku menentukan yang terbaik
buat masa depan anak-anakku.


Sesungguhnya segala apa yang kau datangkan kepada kami
Pastinya yang terbaik di antara yang terbaik...Amin

Tiada ulasan:

Catat Ulasan