AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Rabu, 21 Julai 2010

Terkesima....


Menghadiri mesyuarat Panitia jam 1.30 petang...terkejut dan terkesima dengan berita dan perkhabaran dari sahabat...anak-anak didik di tingkatan 1 dan 2 ...dan kebanyakkannya perempuan..cuba melakar "tato" di tangan menggunakan pisau.

Hebat sungguh anak-anak perempuan..belum habis dengan berita "buang anak","merokok"..hari ini satu lagi kes..yang tidak boleh di ambil mudah..."membuat tato"..melakar nama "kekasih hati"

Masyallah...betapa terkejut dan bertambah satu lagi masalah yang perlu diselesaikan dengan kadar yang segera..masih di awal remaja...merokok ,membuat tato,bercumbu mesra sudah menjadi perkara biasa dan keluarbiasaan yang sudah menjadi kebiasaan.

Jika di awal tahun 90-an perkara "keluarbiasaan" ini hanya kita dengar,lihat dan tonton di luar negara..tetapi hari ini "keluarbiasaan" ini sudah menjadi "kebiasaan" dan seolah-olah sudah menjadi"kelumrahan"...

Apa yang akan kita lakukan,sedang lakukan dan telah lakukan dalam membendung dan membanteras gejala,penyakit dan barah yang sedang menular seakan tiada penghujung dan jalan penyelesaiannya.

Kembali kembali dan kembalillah kepada Islam dan berpeganglah dengan ajaran Al-Quran dan as-Sunnah...Islam adalah "SYUMUL"...lengkap dan sempurna kerana ia datang dari Allah...Allah yang mencipta kita..

kenapa kita hendak menidakkan hukum Allah???...sempurnakah kita,bijaksanakah kita,untuk menolak hukum-hukum dan undang-undang Allah...jika kita sendiri Allah yang cipta...Allah yang buat.

Tidak malukah kita meminggirkan Allah,menolak hukum Allah,menidakkan Allah...sedangkan Allah mengetahui segala-galanya...Allah penentu qada' dan qadar kita?

Sampai bila kita hendak menongkat ke langit ,tidak mahu menunduk...sombong,bongkak,ego,takabur,ria'dan ujub. Sedangkan kita ...tidak ada apa-apa...semuanya Allah pinjamkan.......

Malulah dengan pencipta kita...Tuhan sekelian alam...Allah rab-bul Jalil...renung-renungkanlah....kerana sesungguhnya manusia itu tidak sempurna...dan "sempurna: itu hanyalah sifat dan hak Allah SWT.

1 ulasan: