AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Selasa, 5 Oktober 2010

PMR 2010


PMR sudah menampakkan diri dan menghadirkan diri menemui kekasih-kekasih mereka di seluruh pelusuk negara hari ini.Persediaan selama 9 bulan dengan menimba ilmu...hari ini dan seterusnya hingga 12 hb...bermulanya peperangan menghadapi tentera-tentera "kertas" yang mempunyai kalimah namun tidak "bernyawa"

Pertempuran yang memerlukan kekuatan mental dan fizikal..rohani dan jasmani.Betapa "cerdik" dan bijaksananya kita..apabila berhadapan dengan tentera-tentera bisu yang berkalimah ini ..kekadang kita...terkecundang...kerana persediaan pertempuran di saat-saat akhir.

Jangan menyerah kalah sebelum tamat pertempuran...kerana perjuangan ini belum "berakhir"...masih terlalu banyak halangan yang perlu dan akan kita tempuhi...hanya kekuatan mental.fizikal,rohani dan jasmani...di samping pertolongan dari Allah SWT...mampu menjadikan kita "insan yang terbaik"

Tanpa akal yang cerdas dan bijak kurniaan Allah...dan kealpaan dalam memanfaatkan kebijaksanaan akal...mungkin kita akan menjadi seperti...manusia-manusia yang bergelendangan dan bergelimpangan....hanya masa dan diri sendiri sahaja yang mampu mengubahnya..menjadi yang terbaik.

Waima anak-anak istimewa pun teruja untuk menduduki peperiksaan dan pertempuran ini..apatah lagi anak-anak yang sempurna..sewajarnya...telah bersedia untuk menempuh peperangan ini.

Sekarang segala-galanya terletak di batu jembala anak-anak untuk menentukan keterusan kecemerlangan atau keunduran suatu kegagalan..walaupun gagal sekali bukan bermakna "gagal buat selama-lamanya" tanpa usaha,doa dan tawakal..sudah pasti kita menempah "tiket kegagalan".

Oleh itu...persiapkan diri dengan USAHA,DOA dan TAWAKAL...kerana dengan "tiga serangkai"...Allah SWT pasti akan membantu dan mendengar doa hambaNya yang meminta dan memohon.

Moga "pertempuran" sebagai titik tolak dan langkah pertama anak-anak untuk mengorak langkah yang lebih gagah menuju kejayaan dan kecemerlangan dunia dan akhirat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan