AL-FATH US-SAKINA

KEMENANGAN ITU PASTI DAN JANJI ALLAH JUGA PASTI...JIKA KITA MENOLONG AGAMA ALLAH!

Selasa, 25 Mei 2010

Hadirmu Dalam Hidupku.....


Tiada yang lebih indah...apabila hidup kita telah ditemani oleh insan tercinta...lafaz ijab qabul dari seorang suami semasa akad nikah...merupakan sesuatu yang amat bernilai bagi seorang insan bernama wanita...hidup ini terasa amat indah dan dihargai...kita telah dimiliki....

Pemilikan dari konteks apa?Perkongsian antara dua insan menurut fitrah kejadian manusia...memang berpasang-pasangan...namun fitrah itu wajib dilandaskan dengan ajaran dan syari'at Islam...agar kehidupan kita terus mendapat keberkatan dari Allah di dunia dan akhirat.


"Hadirmu dalam hidupku..membawa seribu pengharapan...sejuta keindahan...

"Hadirmu dalam hidupku..sukar untukku tafsir dan lafazkan ...melalui kalimah-kalimah cinta...
"Hadirmu dalam hidupku ..memberikan aku sinar harapan

"Hadirmu dalam hidupku...menjadikan aku insan yang tabah

"Hadirmu dalam hidupku...benar-benar satu anugerah yang terindah
"Hadirmu dalam hidupku..adalah ketentuan Allah

"Hadirmu dalam hidupku..menceriakan hidupku

"Hadirmu dalam hidupku..megajar aku erti rindu,sayang dan kasih

"Hadirmu dalam hidupku..benar-benar mententeramkan hati dan naluriku
"Hadirmu dalam hidupku...adalah kurniaan Allah yang terlalu berharga buatku....


"Tanpamu aku lemah..semangat juangmu,ketabahanmu...mendidik aku menjadi insan yang tabah dan bersedia menghadapi ujian dan dugaan Allah SWT...

Ya!Allah...syukran jazilan wal-alhamdulillah di atas nikmat kurniaanmu...kerana mempertemukan aku
( menjodohkan kami bersama)...sesungguhnya ia adalah "anugerah terindah" buatku.


Semoga jodoh ini terus berkekalan..di dunia dan akhirat...buat kami berdua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan